Projektjeink


1. Smart wine projekt: 2015. óta foglalkozunk a borok egyedi azonosításával, az It rendszerek és a bor címke közötti kommunikációs lehetőségekkel. Mindez EU-n kívüli országokban különösen érdekes lehet, hiszen ott a gyártó nem érzékelheti a fogyasztói trendeket. Egy kínai piacra kerülő bor címkéjének, a palackra kerülő információnak speciálisnak kell lennie. Említésre méltó, hogy egész Ázsiában az mobilos vásárlás a fő beszerzési forma és különösen Kínában a wechat shop, online vásárlás rendkívül népszerű a borok számára is. Ezért készítettünk egy Hogyan értékesítsünk bort Kínában? című anyagot. Illetve Egy wechat shop kialakítása című anyagot 2019-ben. 2020-ban közel 20 Európán kívüli exportban érdekelt borászat számára tartottunk tájékoztatót az említett témákban. Két további projekt is formálódik, egy Egerben és egy Villányban, aminek most keresztbe állt a korona vírus. Remélhetőleg hamarosan tudjuk folytatni.

2. EU-xperience projekt: 2012. óta formálódik az eredetileg professzionális tréningek piacának feltárása Ázsiában, klaszter tagjaink számára. Mára két féle irányban dolgozunk: egyetemek angol nyelvű képzéseinek értékesítése, Magyarországon tanuló diákok számára vállalati gyakorlóhelyek felkutatása. A kkv-k számára nagyon komoly erőforrást jelenthet, ha egy ázsiai ország piacára lépésüknél, az adott országbeli egyetemista helyi ismereteit veszik figyelembe.

Az Okos Régió Innovációs klaszter menedzsmentje a klaszter nemzetköziesítéséhez pályázatot nyert. Ennek keretében idén lezárul egy kétéves munka, amelyben tagvállalataink/partnereink számára piacokat tártunk az alábbi régiókban: Nyugat-Kína, Mongólia, Kazahsztán, Malaysia, Ukrajna, India, Sri Lanka, Oroszország, Indonézia, Fülöp szigetek. Az alábbiakban hozzáférhetővé tesszük hasznosítható anyagokat, amelyeket a piackutatásokból készítettünk:


Lekérhető szakmai anyagok:
 
01. Kínába irányuló élelmiszer export sajátosságai (főként italok)
02. Kínai felsőoktatási hallhatók külföldi tanulmányainak főbb priorításai, a magyar esélyek
03. Mongol és a kazah specialitások, milyen felsőoktatási szakok, képzések lehetnek kelendőek számukra
04. Kazahsztánban, Mongóliában és Kínában sikeres magyar exportőrök 2000 óta
05. Hogyan alakítsunk ki hatékony marketing mix-et és eredményes online értékesítési stratégiát a kínai, a mongol és a kazah piacokra?
06. A kínai üzletkötés specialitásai és mire figyeljünk szerződés kötéskor?
07. Hogyan válasszunk kínai ügynököt termékeink képviseleti tevékenységéhez?
08. Mit tegyünk, ha a kínai partner nem fizet?
09. Ötletek kínai üzleteink finanszírozására
10. Hatékony tárgyalástechnika kínai ügyfelekkel
11. Üzletelés a kínai speciális gazdasági zónákban
12. A kínai export vámkezelés specialitásai
13. Mongol piac jellemzői, Kazah piac jellemzői, trendek 2020-ra
14. Nyugat-Kína specialitásai a magyar üzleti lehetőségekre vonatkozóan
15. Felsőoktatási képzések értékesítési lehetőségei Mongóliában és Kazahsztánban 2020-ra
16. Hogyan köthetünk üzletet egy kínai önkormányzattal?
17. Magyar boros esélyek a Fülöp szigeteken
18. Felsőoktatási képzések értékesítési lehetőségei 2021-re ázsiai országokban
19. Külföldi hallgatók szerepe az export értékesítésben
20. Hallgatói toborzás online marketinggel
21. Hogyan alakítható ki egy wechat shop?
 
A tanulmányok forrásai az adott országban lévő nagykövetségeink KGA munkatársai, a térségben aktív üzletemberek, sikeres magyar cégek vezetői, akik rendszeresen exportáltak Kínába 2011-2020 között. A Sárkány Informatikai Zrt., az Okos Régió Innovációs Klaszter megalakulása óta 10-szer küldött delegációt Kínába, üzleti tapasztalat szerzés céljából. Peking, Shanghaj, Sencsen, Hong Kong a keleti parton és Csengdu, Csongking Közép-Kínában voltak a tapasztalat gyűjtés helyszínei. A Magyarországra érkező kínai üzletember delegációk rendszeres fogadásával és az itt élő, kínai üzletemberekkel ápolt aktív kapcsolat eredményeként az átlagosnál több tapasztalat gyűlt össze.

A részletekről kérjük érdeklődjön!